Restauratie Renault 5 Baccara

11 maart 2006


Omdat de auto zo'n 4 cm verlaagd wordt, ben ik al een aantal weken bezig met het inspuiten van de torsiestaven van de achteras met Ferroform roestoplosser. Na het afslijpen van de bovenste laag roest, heb ik geprobeerd met een tap de schroefdraad weer gangbaar te krijgen. Zonder resultaat, met deze achteras gaat verlagen niet lukken.

Verder heb ik het 1.7-blok van het subframe getild en het stuurhuis en draagarmen verwijderd. De plaatselijke wasboxen belken erg handig om met ontvetter het subframe weer mooi schoon te krijgen, wat ook wel nodig was.

Ook kwam ik een probleempje tegen: de stuurbekrachtigingspomp van de Laguna, die ik bij het blok heb gekocht, is anders dan de originele pomp. Hierdoor kan ik de bevestiging van het 1.7-blok niet gebruiken, de multiriem past zo niet. Bij het 2-literblok is geen steun aanwezig, maar die zou waarschijnlijk ook niet passen. Bij een Laguna is er meer ruimte en is de dynamo lager en verder naar voren geplaatst dan in een Vijfje past. Hier moet ik dus nog iets creatiefs op verzinnen.

 

<< Vorige Volgende >>